Wiedza biznesowa, finansowa, ekonomiczna. Szukasz firmy szkoleniowej?

Wybór tematu przewodniego swej prezentacji

W tym rozdziale zajmiemy się drugim ważnym elementem tworzenia prezentacji – jej tematem przewodnim. Wielokrotnie słyszałem od osób, które często biorą udział w prezentacjach w charakterze słuchaczy, że najbardziej zależy im na wyniesieniu z prezentacji choć jednego dobrego pomysłu, który można by później wykorzystać. Jak pokazują badania, rzeczywistość zazwyczaj ich rozczarowuje: 49% prezentacji nie spełnia tych oczekiwań. Z punktu widzenia słuchaczy nie zawierają one żadnych wartościowych pomysłów.

Jeśli więc zdołamy przedstawić słuchaczom choć jeden pomysł, który będą mogli później spożytkować, to prezentację należy uznać za profesjonalną. Jej autor zostanie okrzyknięty wspaniałym prelegentem, który poświęcił sporo czasu, aby przedstawić widzom coś naprawdę przydatnego.

Autorzy wielu publikacji dotyczących pisania prezentacji zwracają uwagę, że należy rozpocząć od ustalenia jej celu. Jednak nieliczni tylko wspominają o potrzebie określenia tematu przewodniego prezentacji.

Pojęcie tematu przewodniego możemy wyjaśnić w następujący sposób: słuchacze zapamiętają temat prezentacji, nawet jeśli nie wyniosą z niej niczego innego. Jako przykład podam przemówienie Martina Luthera Kinga zatytułowane „I Have a Dream’ („Miałem sen”). Niewiele osób miało okazję wysłuchać go w całości. Jeszcze mniej pamięta przekazać. Problem ten jest zrozumiały z punktu widzenia prezentera. Jednak ważniejsza wydaje się inna kwestia: co zrobić, aby słuchacze zapamiętali to, co mówimy. kwestie, jakie poruszał mówca. Jednak każdy jest w stanie powiedzieć, jaki był temat przewodni wystąpienia.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.