Ustal datę święta

Dzień Przytulania Kotów został wybrany tak, aby wypadał w pierwszym dniu targów książki Book Expo America (BEA), ponieważ książka Apri- cat Does the Ritz będzie miała premierę w czasie tej imprezy. Obchodzenie tego święta w samym środku szumu medialnego znacznie zwiększy prawdopodobieństwo, że książka odniesie sukces.

Narodowy Dzień Sprzątania Biurek wypada w styczniu, ponieważ właśnie w tym miesiącu ludzie próbuje dotrzymać noworocznego postanowienia, że będą utrzymywać porządek na biurku.

Stworzenie święta nic nie kosztuje. Trzeba tylko wypełnić formularz w Chase’s Calendar of Events i wysiać go. Dane twórcy święta zostaną umieszczone w katalogu, dziennikarze będą mogli zatem skontaktować się z nim, by przeprowadzić wywiad w celu uzyskana dalszych informacji.

Ponieważ trzeba czekać prawie dwa lata na umieszczenie wpisu w kolejnej rocznej edycji katalogu, pewnie masz wątpliwości, czy da się wykorzystać to narzędzie już teraz. Rozwiązanie jest proste – do reklamy usług w prasie, radiu i telewizji możesz użyć już istniejących świąt.

Twoim celem jest złapanie mediów na kuszącą przynętę. Tradycyjną metodą jego osiągnięcia jest przygotowanie notatki prasowej (zwanej także komunikatem dla prasy lub mediów). Notatka prasowa to dokument o określonej formie, z mocno wyeksponowanym tytułem. Odpowiada na pytania: kto?, co?, dlaczego?, kiedy?, gdzie? i jak?

W czasach poprzedzających rewolucję informatyczną przywiązywano do notatek prasowych większą wagę. Obecnie, wraz z pojawieniem się możliwości masowego rozsyłania faksów i e-maili, dziennikarze i redaktorzy są zasypywani informacjami, które w większości:

– są nieciekawe i banalne,

– nie trafiają w sedno sprawy,

– nie pasują do danej publikacji lub programu,

– nie są ważne dla odbiorców danego koncernu medialnego,

– nie są aktualne.

Podstawowa forma notatki prasowej to jedna strona tekstu z podwójnymi odstępami. Dane kontaktowe autora wpisuje się w lewym górnym rogu. Autor powinien użyć słów „do natychmiastowej publikacji”, o ile nie chce wstrzymywać podawania wiadomości do momentu, w którym powinny opublikować ją wszystkie media. Pod tekstem, pośrodku linii należy umieścić trzy krzyżyki (# # #), co oznacza, że jest to koniec notatki i nie ma kolejnych stron.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *