Wiedza biznesowa, finansowa, ekonomiczna. Szukasz firmy szkoleniowej?

Przygotowanie się do wywiadu radiowego

Po ustaleniu daty i godziny zainwestuj w zestaw słuchawkowy, abyś miał wolne ręce i mógł robić notatki podczas rozmowy. Zapisz kluczowe punkty wiadomości, pomocnicze fakty i pytania wysłane producentowi. Miej pod ręką egzemplarz książki z ważnymi miejscami zaznaczonymi karteczkami lub spinaczami biurowymi. Pamiętaj także o następujących rzeczach:

– Nie używaj telefonu komórkowego, lecz linii naziemnej i upewnij się, że usługa sygnalizowania oczekującego połączenia jest wyłączona.

– Miej pod ręką szklankę wody, w razie gdyby zaschło ci w gardle.

– Jeśli masz zwierzęta lub dzieci, upewnij się, że nie wejdą do pokoju podczas transmisji i że nie będzie ich słychać.

– Przed transmisją podaj kilku znajomym lub krewnym numer telefonu do studia i poproś ich, aby zadzwonili z pytaniem do ciebie, gdy gospodarz uruchomi linię. Wielu słuchaczy nie lubi być pierwszymi rozmówcami, a długie czekanie na telefony może być niezręczne.

– Przed audycją wczuj się w atmosferę, sprawdzając w Internecie pogodę i lokalne wiadomości dla danego miasta. Wyobraź sobie, że przebywasz z gospodarzem w studio.

– Zaplanuj, że zarówno do gospodarza, jak i słuchaczy zadających pytania będziesz zwracał się po imieniu.

Najlepszym sposobem, aby dzięki audycji radiowej sprzedać więcej produktów i usług, jest podanie ciekawych treści i przydanych informacji w pogodny, entuzjastyczny sposób. Poniżej opisane są dwie techniki, których możesz użyć, aby zwiększyć sprzedaż i uzyskać od słuchaczy dane niezbędne do późniejszych kontaktów.

– 1. Zaoferuj darmowy upominek dla wszystkich słuchaczy. Ważne jest, aby zaoferować coś za darmo wszystkim słuchaczom. Może to być rzecz tak niedroga, jak poradnik, lub tak konkretna, jak kaseta magnetofonowa. Zazwyczaj prosi się słuchaczy o przysłanie zaadresowanej koperty ze znaczkami, wkłada do niej upominek i wysyła z powrotem.

– 2. W wypadku droższych przedmiotów zorganizuj na antenie konkurs lub quiz. Chodzi o wzbudzenie emocji. Czy słyszałeś entuzjazm osób wylosowanych spośród słuchaczy, gdy coś wygrywają? Wykorzystaj emocje, jakie wzbudza konkurs, aby nadać tempo audycji ze swoim udziałem. Rzecz przeznaczona na nagrodę powinna być wartościowa w oczach słuchaczy.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.