Profil sklepów branżowych ulega widocznej ewolucji

Wykorzystywanie segmentacji rynku przy kształtowaniu asortymentu, cen, aktywizacji sprzedaży, utrzymywaniu stałych więzi z nabywcami sprawia, że sklepy specjalistyczne cieszą się dużą renomą i zainteresowaniem wśród konsumentów. Stąd też ich liczba wyraźnie wzrasta (np. ze sprzętem radiowo-telewizyjnym, fotograficznym, turystycznym, sportowym, artykułami dla majsterkowiczów).

Zbliżonym typem do sklepów specjalistycznych są sklepy branżowe. Oferują one zwykle szerszy, ale równocześnie mniej głęboki asortyment towarów.

Profil sklepów branżowych ulega widocznej ewolucji. Obserwuje się powstawanie sklepów ukierunkowanych nie tyle na określoną branżę, ile na kompleks określonych potrzeb (np. sklepy dla młodzieży, ogrodnicze), uruchamianie sklepów przez producentów (np. sklepów z mikrokomputerami, ich oprzyrządowaniem oraz programami) oraz rozwijanie sieci sklepów firmowych.

Odmianą sklepu specjalistycznego jest boutique. Jest to najczęś- Inne ciej sklep, w którym oferuje się towary modne i ekstrawaganckie typy niektórych branż (np. odzieżowej, kosmetycznej, wyposażenia sklepów mieszkań, antyki). Boutique może być oddzielnym sklepem lub stanowić część np. domu towarowego.

Sklepy rzemieślnicze mają w pewnym sensie podobne cechy do sklepów specjalistycznych. Stanowią one uzupełnienie warsztatu rzemieślniczego (np. piekarni, cukierni, zakładu elektrotechnicznego, krawieckiego). Są zakładane w celu detalicznej lub hurtowej sprzedaży własnej produkcji lub usług, a często także wyrobów innych producentów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *