Wiedza biznesowa, finansowa, ekonomiczna. Szukasz firmy szkoleniowej?

Powiązanie planu marketingowego z innymi planami firmy

Plan marketingowy niemający powiązania z innymi planami w firmie jest de facto skazany na odłożenie na półkę. W trakcie działań marketingowych bowiem może się szybko okazać, że niektóre założenia były zbyt ambitne, że na przykład menedżer finansowy nie zapewnił odpowiedniego budżetu na kampanie promocyjne, a dyrektor produkcji nie wziął pod uwagę zwiększonego popytu na produkty firmy. Dlatego też bardzo ważnym elementem jest wcześniejsze przeanalizowanie procesu przygotowywania planów w firmie i zastanowienie się, jakie miejsce zajmuje w nim plan marketingowy.

Przygotowanie profesjonalnego planu marketingowego wymaga z reguły nieco większych przygotowań niż opracowanie innych planów firmy. Wynika to między innymi z potrzeby łączenia danych wewnętrznych (firmowych) z informacjami z otoczenia zewnętrznego (rynku). Dobrze jest korzystać zarówno z pomocy innych działów w firmie (na przykład księgowości czy controllingu), jak i ze wsparcia konsultantów zewnętrznych. Najważniejsze etapy zarządzania takim projektem przedstawiono na ilustracji 1.4.

Pierwszym etapem przygotowywania planu marketingowego z użyciem arkusza kalkulacyjnego jest określenie, z jakich elementów będzie się on składał. W tym momencie decydujemy, czy poprzestajemy na przykład na prostej prognozie sprzedaży i opisie elementów marketingu mix (czyli produktu, ceny, dystrybucji i promocji), czy też decydujemy się wprowadzić do planu różne narzędzia analizy i planowania strategicznego. W tej książce zastosowaliśmy to drugie podejście, łączące działania marketingowe ze strategią firmy.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.