Wiedza biznesowa, finansowa, ekonomiczna. Szukasz firmy szkoleniowej?

Osiąganie zysków z inwestycji w networking

Dlaczego networking wydaje się tak uciążliwym zadaniem? „Ponieważ czuję się obserwowana i oceniana” – mówi Amy, która jest grafikiem. W pewnym sensie ma rację. Naukowcy niedawno odkryli, że gdy człowiek poznaje nową osobę, jego umysł podświadome rejestruje na jej temat około 100 informacji na sekundę. Podobnie jak szybki komputer człowiek skanuje innych, szukając wskazówek mówiących, czy dana osoba jest godna zaufania, czy też trzeba się mieć na baczności. Jest to atawistyczna pozostałość z czasów prehistorycznych.

Należy też pamiętać o syndromie nowego ucznia. Lois Lindauer, założycielka LLL Searches, dobrze pamięta pierwsze wrażenia, gdy weszła na spotkanie networkingowe w prestiżowym Boston Club, największej lokalnej organizacji skupiającej kobiety piastujące kierownicze stanowiska i odnoszące sukcesy zawodowe: „Wszyscy się całowali i wymieniali uściski na przywitanie. Czułam się jak outsider”.

To niemiłe uczucie zmotywowało Lindauer, by dołączyć do komisji nominacyjnej, a w końcu objąć stanowisko prezesa tej organizacji, co dało jej silną pozycję wśród bostońskich kobiet biznesu i zapoczątkowało udaną ścieżkę kariery.

Networking jest drogi, czasochłonny i nie gwarantuje zysków. Jakich strategii zatem użyć, aby środki zainwestowane w nawiązywanie kontaktów przyniosły rezultaty?

Przede wszystkim należy uważnie dobierać rozmówców. Mary Lou Andre uczestniczyła w licznych spotkaniach, ale dopiero gdy trafiła na zebranie organizacji New England Women Business Owners (NEW- BO), mogła stwierdzić, że to strzał w dziesiątkę. Szybko spostrzegła, że grupa właścicielek firm jest jej rynkiem docelowym. „Wzięłam do rąk spis członkiń i umieściłam dane kontaktowe każdej z nich na liście osób, którym wysyłałam drukowany biuletyn” – wspomina Andre. Miało to na celu wytworzenie świadomości marki jej firmy, Organization by Design.

Andre postanowiła również zostać aktywnym członkiem tej organizacji: „Już samo pokazywanie się na spotkaniach jest ważne. Poświęcałam czas dobrowolnie, przygotowywałam marketing imprez oraz ofiarowałam talony na dwie godziny usług. Dziewczyny, które je wygrały, zostały moimi stałymi klientkami i chętnie robiły mi bezpłatną reklamę”.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.