Wiedza biznesowa, finansowa, ekonomiczna. Szukasz firmy szkoleniowej?

Gradient i jego wykorzystanie

Wykorzystując efekt gradientu, możemy stworzyć bardzo ciekawe tło prezentacji (w szablonie strony). Niektóre programy umożliwiają wykorzystanie gradientów jako wypełnienia obiektów łub tekstu. Uważajmy jednak, aby zabiegi te nie pogorszyły czytelności tekstu prezentacji.

Fakt, że użycie kolorów usprawnia proces komunikacji, potwierdzają liczne badania. Ronald Green w artykule zatytułowanym The Persuasive Properties of Color („Działanie perswazyjne kolorów”), który ukazał się w październikowym wydaniu magazynu „Marketing Communications” w 1984 roku, stwierdził, że wykorzystanie kolorów:

– poprawia proces uczenia się, zapamiętywania i przypominania o 55-78%

– poprawia zrozumienie tekstu nawet o 73%

– powoduje, że zainteresowanie tekstem przed rozpoczęciem czytania wzrasta nawet o 80%

– usprawnia zapamiętywanie tekstu nawet o 78%

– sprawia, że motywacja i zaangażowanie czytelników wzrastają nawet o 80%

– zmniejsza liczbę błędów z 55 do 35%

– poprawia skuteczność sprzedaży (produktów lub pomysłów) o 50- 85%.

Wpływanie na widzów za pomocą barw nie ogranicza się do samej prezentacji. Oddziałuje na nich również kolorystyka sali, w której odbywa się prezentacja. Powinniśmy mieć to na uwadze podczas przygotowywania analizy sytuacyjnej.

I ostatnia uwaga dotycząca kolorów: jeśli w prezentacji umieszczamy logo firmy, jego kolory muszą być dokładnie takie, jak w rzeczywistości. W wielu firmach podchodzi się do tego zagadnienia bardzo rygorystycznie i jeśli popełnimy błąd, możemy mieć z tego powodu nieprzyjemności.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.