Wiedza biznesowa, finansowa, ekonomiczna. Szukasz firmy szkoleniowej?

Bez klientów nie ma firmy – jest tylko marzenie

Aby zmienić marzenie w rzeczywistość, musisz powiadomić ludzi o swoim istnieniu. Na tym polega marketing. To marketing powoduje, że telefon w Twojej firmie zaczyna dzwonić. Natomiast konsekwencją tych telefonów jest sprzedaż. Marketing wykorzystuje grupę technik zwiększających wiedzę publiczną na temat Twój oraz Twojej firmy. Omawiane techniki stymulują dalsze zainteresowanie społeczeństwa.

Kolejny rozdział dotyczy sprzedaży, która jest etapem polegającym na zamianie klientów potencjalnych w klientów rzeczywistych. Marketing to również sprzedaż. Jeśli odbierzesz telefon, sprawiając wrażenie profesjonalisty już w początkowej fazie kontaktu, sprzedasz wizerunek swojej firmy potencjalnemu klientowi. Ludzie już nie kupują wyłącznie samego produktu – nabywają wraz z nim w pewien sposób firmę. Od samego początku działalności marketing był silną stroną Akademii Coachingu. Jeśli zastosujesz odpowiednie techniki marketingowe i handlowe, reszta ułoży się sama. Tak było w naszym przypadku. Choć zdrowy rozsądek podpowiadał stosowanie tych technik, nikt dookoła nie postępował w ten sposób. W rezultacie, staliśmy się bardzo dobrzy w generowaniu nowych rozwiązań biznesowych.

Ludzie wciąż pytają mnie, w jaki sposób zdobywać klientów. Zdobywanie klientów to nic trudnego. Dla przykładu, my szeroko się reklamowaliśmy i wysyłaliśmy setki pism. Zadbałem również o dobre kontakty z innymi firmami. Strategiczny związek z inną firmą znacznie ułatwia sprawę – wówczas nie musisz robić wszystkiego sam. Udział w rynku zdobyliśmy bardzo szybko. W biznesie konieczny jest ktoś, kto będzie Cię motywował. W naszym przypadku była to szkoła coachingu ze Stanów Zjednoczonych. Na swoim koncie miała już 350 wyszkolonych adeptów. To właśnie oni stanowili mój cel. Zanim się obejrzeliśmy, osiągnęliśmy liczbę 1000 klientów. Nasz konkurent nie mógł się już dłużej z nami równać.

Aby dowiedzieć się, które strategie się sprawdziły, a które zawiodły, należy badać rynek nieustannie. Ja zawsze pytam klientów, w jaki sposób się o nas dowiedzieli i dlaczego wybrali akurat nas. Nikt nigdy nie odpowiedział: „Bo jesteście najtańsi”. Nie jesteśmy. Odpowiedź, którą słyszę najczęściej i która mnie uszczęśliwia brzmi: „Ponieważ wydajecie się być najbardziej profesjonalni”. Jak już pisałem w rozdziale, w której zastanawialiśmy się nad stawkami, ludzie są gotowi zapłacić więcej za profesjonalizm. Przecież za dobrą obsługę dajemy napiwki w restauracji i wybieramy droższe hotele, w których jesteśmy traktowani jak ktoś wyjątkowy. Tak samo jest w biznesie.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.